onsdag 7. november 2012


Hodebyste

I denne oppgaven skulle vi lage en byste som skulle være 1:2 størrelse (altså på størrelse med et halvt ekte hode). Proporsjonene skulle også være ca. riktig i forhold til gjennomsnitts mennesket. 

Alle startet med å legge leire rundt en stang i en plate som skulle forme hals, delvis skuldre. Videre tok vi en klump papir på toppen, med leire rundt som skulle være hode. Da jeg startet hadde jeg ingen plan om hvordan den skulle se ut. Jeg begynte bare med å utforme hode og skuldrene. Og fordi jeg er veldig glad i mennesker med dyreører valgte jeg å ha på det, også for å lage den litt mer spesiell. Det vanskeligste ble å lage en munn og øyne, men det gikk seg til. De formet jeg etter nesen, så hele ansiktet ble egentlig utformet etter nesen. Håret lagde jeg av små leirepølser som jeg rullet og satte på.

På bilde nr.1 er den brent etter utforming.

På bilde nr. 2 er den blitt tatt på svart "maling" (usikker på hva denne metoden heter). Den mangler ennå å bli brent en gang etter dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar