tirsdag 18. desember 2012




Oppevaringseske

I denne oppgaven skulle vi lage en boks hvor vi kunne ha det forskjellige tegneutstyret vårt i. Vi skulle bruke collage (lager bilde ut av mange små opp klipte papir biter) til å lage et bilde i tema av de forskjellige årstidene. Man skulle også kunne se at bilde gikk i en retning.

Esken måtte vi skjære ut selv i tykk papp, derfor ble min skjev noen plasser. Men den står stødig og sitter bra sammen. Omslaget eller bilde jeg fikk inspirasjon fra er Tegami Bachi, en japansk tegneserie hvor ting foregår i et vinterland. Jeg printet ut alle bilder fra denne tegneserien og bilder av stjernehimler, deretter rev jeg alt i biter og måtte lime dem på esken. Aller først limte jeg på sort papir som et underlag. Da jeg limte var det veldig viktig å lime det forsiktig på og glatte det ut slik at det ikke skulle komme noen luftbobler under. 

Dette var en morsom oppgave men også krevende. Hele tiden måtte jeg passe på at det jeg limte sammen matchet og at jeg ikke limte noe inne inni boksen for der skulle det være helt sort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar