onsdag 5. desember 2012


Rose Krukken

I denne oppgaven skulle vi lage en krukke, men vi måtte prøve å beholde kule formen så mye som mulig. Derfor brukte vi en metode hvor vi laget en liten ball av leire først, så brukte vi tommelen til å grave ut hulrommet inne i krukken uten at den skulle miste formen. 

Å beholde denne kule formen var veldig vanskelig og dette har vært en av de vanskeligste oppgavene. Formen på krukken min ble litt skjev, men den står fortsatt veldig godt. Håndtakene på krukken ville jeg ha fordi jeg følte at den ble litt karakterløs uten. Og fordi dette skal bli en gave til min mor ville jeg ha noen enkle blomster på den, som etter at den har blitt brent jeg vil male rosa. Krukken er fortsatt under utarbeiding. 

Bruksområder for denne vil være å ha godteri, perler, mynter eller andre småting oppi seg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar